18 december 2022
Hoeveel inkijk je huis heeft, en dus hoe jij je privacy ervaart, maar ook wat je uitzicht is, wordt allemaal bepaald door de buitenruimte voor je huis. De voortuin of de stoep voor je huis is de belangrijkste bufferzone die jou, in je huis, beschermt tegen de buitenwereld. Maar liefst 40% van de Nederlanders geeft aan onvoldoende buitenruimte hebben. Dit betekent dat al deze mensen niet aan hun oer-menselijke behoefte kunnen voldoen van het hebben van voldoende ‘uitzicht’ en ‘schuilplek’; het kunnen ‘kijken.… zonder zelf gezien te worden’.
Deze video gaat over hoe je met weinig middelen meer privacy kunt creëren aan de voorkant van je huis. Hoe je ervoor kunt zorgen dat jij zowel ‘uitzicht’ als een ‘schuilplek’ hebt waardoor je je, net als de oermens, ongestoord thuis kunt voelen op de plek waar je woont.
30 juni 2023
‘Eerst kopen of toch eerst verkopen?’ is een veelgestelde vraag die ik als makelaar vaak te horen krijg. Mensen vinden het vaak moeilijk om een verstandige keuze te maken. Ze zijn bang om met dubbele lasten te blijven zitten of om geen dak boven hun hoofd te hebben. Beide strategieën hebben hun voordelen, maar ook nadelen. Soms worden deze bepaald door factoren waar jij als koper of verkoper weinig invloed op hebt. Het belangrijkste is dat je zelf de regie behoudt en controle hebt over de stappen in je wooncarrière. Zo blijf je de baas op de woningmarkt! Mis deze waardevolle aflevering niet, waarin we je helpen bij het maken van de juiste keuze! De onderwerpen: Kopers- of verkopersmarkt, De dilemma's van het kip-of-ei-probleem Dwingende redenen om eerst te verkopen. Situatie 1: woning aangekocht, maar je huidige huis nog niet verkocht Situatie 2: je huis verkocht maar nog geen nieuwe woning gevonden Verschillende opties voor zowel kopers als verkopers De vijf voordelen van eerst verkopen. Regie en sturing op je wooncarrière
06 februari 2023
Als je de verkoop van je huis of appartement niet wil vlotten, kun je de vraagprijs verlagen. Vaak doen verkopers dit in de hoop dat ze hiermee een nieuwe doelgroep bereiken of om opnieuw onder de aandacht te komen. Dit verlagen gebeurt over het algemeen in kleine stapjes, ook wel de ‘Kaasschaafmethode’ genoemd. Door de prijs stukje bij beetje te laten zakken hopen de verkopers nog voldoende onderhandelingsruimte over te houden om toch nog tot een ‘mooie’ verkoopprijs te komen. In deze video wordt duidelijk dat verkopers die de Kaasschaafmethode toepassen, zichzelf voor de gek houden. Je ontdekt hoe ze met deze strategie de waarde van hun te verkopen huis ondermijnen waardoor ze uiteindelijk te vaak een driedubbel verlies moeten incasseren.
18 maart 2022
Je zou het liefst aan de kijkers of de makelaar willen vragen of iedereen zijn schoenen uit wil doen. Maar doe je dat ook?